2008. október 1., szerda

Nagyi receptje

Azt hiszem, rá fogok állni a sütésre. Pontosabban a kelt tészták sütésére.
Úgy van ugyanis, hogy Zorka általában délelőttönként 2-3 órát alszik. Kivéve, amikor nem.
Nos, ez a mai nap ilyen kivételes. Amíg Danival boltban voltunk az apját boldogította, aztán amikor hazaértünk, úgy gondolta, hogy most már én foglalkozzak vele. Főzésidőben azonban ez elég necces, mondhatni sokkal praktikusabb ha az ebédkészítés folyamatát átalussza. És bár ma nem kellett főznöm, mert maradt még tegnapról a töltött paprikából, kuglófot mindenképpen szerettem volna sütni, mert azt családilag nagyon szeretjük reggelire. Úgyhogy Zorkát kivittem a konyhába a pihenőszékében, és nyugtatgattam, hogy mindjárt kényeztetem kicsit, csak gyorsan bedobálom a kuglóf hozzávalóit a kenyérsütőbe. Hát, nem örült, hogy várnia kell... Aztán amikor már minden hozzávaló a gépben volt, elindítottam, és Zorka 10 másodpercen belül bealudt a monoton zúgó hangra...
Mostanában nem nagyon sütök kenyeret, inkább vesszük, de lehet, hogy ezek után altatás céljából vissza fogok térni az itthoni kenyérsütésre is :-).



A képek még a múlt héten készültek, de a mai is így fog kinézni :-).
És ha már itt tartunk, álljon itt a recept is, már csak azért is, mert mindig elkeverem a cetlit, amire még évekkel ezelőtt felírtam, és ha egyszer végleg eltűnne, meglegyen a biztonsági másolat :-).

Hozzávalók: 30 dkg liszt, 2 tojás sárgája, 2 dl tej, fél élesztő, 13 szem édesítőszer, fél dl étolaj, pici só, kb. két evőkanál kakaó, jó sok mazsola :-). Összetevőket beledobálni egy tálba, dagasztani (ezt nekem a kenyérsütő megoldja), majd az egész bele a kivajazott, búzadarával megszórt formába, itt szép nagyra kel, ezek után pedig 180 fokos sütőben megsül.

Vigyázat, gyerekek kedvence lehet :-)!

0 Comments: